niedziela, 10 stycznia 2010

Kruche ciastko

15 dzień Dukana, okres czystych protein
waga jakoś nie spada, morale maleją a ja chce faworki...........
ale dam rade - do tłustego czwartku zero faworków ;/

na osłodzenie (oczu):

najlepsze kruche ciastko jakie w życiu jadłam, nawet te kupne w cukierni go nie przebiją.
ma dwie warstwy: dolna z polewą czekoladową z orzechami, przykryta drugim ciastkiem z wyciętym otworem. na wszystko cukier puder :)

[edit 17 IV 2010]
wykorzystano przepis Mirabelki
poniżej składniki na połowę porcji, wersja z polewą czekoladową

300 gr mąki
200 gr masła
100 gr cukru pudru
1 łyżeczka cukru waniliowego
2 żółtka
szczypta soli
polewa czekoladowa (własna lub kupna; ja użyłam mlecznej z orzechami)
cukier puder, do posypania

Masło posiekać z mąką, cukrem pudrem, cukrem wanilinowym i solą.
Dodać żółtka i zagnieść kruche ciasto.
Uformować kulę, owinąć folią spożywczą i włożyć do lodówki na minimum godzinę, najlepiej do zamrażalnika.

Wydzielić 3 części ciasta. Każdą rozwałkowywać na grubość ok. 0,5 cm.
Szklanką odciskać krążki a w ich środku zrobić małe otworki, najlepiej zakrętką, bo ma ostre krawędzie.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Położyć ciasteczka.
Piec partiami w 200-220 stopniach przez ok. 15 min do zarumienienia.

Poczekać aż wystygną. Przygotować polewę. Zanurzać ciasteczka w czekoladzie z jednej strony; można niektóre posklejać (stronami z polewą). Posypać cukrem pudrem.





0 komentarze:

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add