niedziela, 24 stycznia 2010

Napoleonka wg Dukana



coś słodkiego, od teraz będę ją robić co tydzień - tak jak sernik
oczywiście zawsze coś namieszam: zrobiłam na dość dużej blaszce, więc wyszła bardzo płaska, co nie zmienia faktu, że wizualnie było jej dużo ;)




przepis "krążący" w internecie, znaleziony u aniac1

Ciasto: 
  • 3 łyżki otrąb owsianych, 
  • 1 łyżka skrobii kukurydzianej, 
  • słodzik, aromat 
  • 1 łyżka odtłuszczonego mleka w proszku, 
  • 2 jajka, 
  • 6 łyżek serka homo 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 
  • 1/4 łyżeczki sody 

Wszystkie składniki wymieszać. Wylać na blaszkę (najlepiej średnią foremkę, np. 15x26 cm) wylożoną papierem do pieczenia. Piec 25 min w 180C, potem zmniejszyć temp do 120 C i trzymać jeszcze 10 minut. Po ostudzeniu przeciac w polowie. 

Krem: 
  • 1/2 l mleka 0%, 
  • 3 żołtka, 
  • słodzik, aromat 
  • 2 łyżki skrobii kukurydzianej, 
  • 2 łyżki żelatyny

Mleko zagotować, dodać żelatynę i wymieszać do rozpuszczenia. Resztę produktów wymieszać, wlać do mleka i gotować na wolnym ogniu ciągle mieszając do zagotowania. Schłodzić. Gdy masa zacznie gęstnieć przełozyć ciasto. Posypac słodzikiem. Odstawić do lodówki do stężenia.

11 komentarze:

Anonimowy pisze...

A możesz podać przepis na napoleonki?

Kaś pisze...

Anonimowy, jasne. to jest jeden z pierwszych postów na blogu, kiedy jeszcze nie był stricte kulinarny, tylko czymś w rodzaju dziennika osoby dietującej
pozdrawiam

Anonimowy pisze...

wyglada cudownie ;oo jesli tylko bede miala potrzzebne skladniki, to sprobuje je zrobic w srode jesli bede miala tez czas :)bo pewnie smakuje tak samo super jak wyglada ;) jedynie musze cos wymyslic ze slodzikiem bo mam w tabletkach :( ale nadaje sie do pieczenia tez. No i szkoda mi skrobii kuk., to chyba mozna dodac budyniu zamiast skrobii?:) mysle ze tak:D bo nie jesetm na Dukanie, tylko na takiej zdrowej diecie, ale nie uzywam maki tylko wlasnie skrobie lub budyn i ogolnie wiele zasad Dukana. I nie wiem na jakiej blasze to robic, bo nie wiem ile tego ciasta wyjdzie;o czy moze na najwiekszej blasze do piekarnika taka duza... i wtedy wyjdzie plaskie to podzielic caly biszkopt na pol wzdluz a nie ze tak w srodku go przecinac?? bo nie jest opisane jaka blacha czy cos:(

Kaś pisze...

możesz spokojne użyć budyniu. jest on u mnie częstym zamiennikiem mąki kukurydzianej. czasem nawet uda mi się dostać budyń z mąki kukurydzianej -jest idealny do serników :)
co do napoleonki, ja użyłam dużej blachy. niestety ciasto trudno było przekroić (no chyba, że tak jak piszesz, po prostu przedzielisz biszkopt na pół i złożysz w dwie części).
jeśli jednak chcesz przekrajać, polecam średnią blaszkę, prawie keksówkę. ja mam 15x26 cm i bardzo dobrze się sprawdziła przy drugim podejściu do tej napoleonki
już edytuję przepis

Anonimowy pisze...

o dziekuje za odp :) a to ciasto wyglada tak samo pysznie jak wyglada? bo wyglada naprawde apetycznie :):)

Kaś pisze...

nie ma sprawy, i dziękuję :) jak byłam na Dukanie, to wszystko, co chociaż trochę przypominało ciasto było pyszne :) a tak na poważnie, ciasto otrębowe było dość neutralne w smaku, coś jak zwykłe placki otrębowe. co do kremu - był naprawdę smaczny, taki bardzo gęsty, budyń. ze względu na krem przygotowałam to ciasto dwa razy :)

jeśli się zdecydujesz, polecam użyć np śmietankowego czy waniliowego budyniu. krem będzie aromatyczny i o fajnym posmaku

Aleksandra pisze...

Kaś, to ciasto jest rewelacyjne! Dodałam polewę czekoladową na wierzchu, która się ładnie zastygła i oderwać się od tej blaszki nie mogę ;P

Anonimowy pisze...

przepis idealny, dużo brakuje jej do prawdziwej napoleonki ale jak na dukanowską to jest extra!!!polecam przepis.

Kaś pisze...

Aleksandra, Anonimowy, cieszę się, że Wam smakowała
pozdrawiam serdecznie

Anonimowy pisze...

pięknie dziękuję za przepis. zrobiłam o smaku toffi i w 2 keksówkach. wyszło tak: https://lh5.googleusercontent.com/-nFITPlPQ5aU/UK5dy0iHgjI/AAAAAAAAHGw/IWOpHlkrj0I/s640/IMG_8247.JPG

Kaś pisze...

świetny pomysł ze smakiem toffi. wyszła po prostu rewelacyjna!
bardzo dziękuję za komentarz i linka :)
pozdrawiam serdecznie

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add