czwartek, 25 lutego 2010

Muffinki, sernik na zimno

22 luty 2010 - powrót na MM
Na początek coś dobrego, czyli muffiny cytrynowo-jagodowe i sernik na zimno z truskawkami :)


Moje ulubione muffinki według zaleceń Montignaca, zawsze się udają. Wykorzystano przepis sd_silver:

"Składniki mokre:
2 białka
1 szklanka maślanki
sok z połowy cytryny
skórka otarta z połowy cytryny

Składniki suche:
2 szklanki maki 1850 pszennej
1 płaska łyzeczka sody
1 płaska łyzeczka proszku do pieczenia
1/2 szklanki fruktozy

1 szklanka jagód

W osobnych naczyniach wymieszac suche i mokre składniki. Do suchych wlac mokre, szybko wymieszac, ma byc grudkowate. Dodac jagody i wymieszać. Przełozyć do foremek wyłozonych papierem. Piec 20 min w 180 stopni".

Linki do sernika - klik klik [truskawki czy inne owoce zmiksować lub dodać pokrojone]


8 komentarze:

Anonimowy pisze...

a przepis na ten sernik mozna prosic ?

em : )

Kaś pisze...

em, przepis na sernik jest na blogu pod innym postem - patrz kategoria 'serniki'. Za kilka dni wstawie linka odsylajacego bezposrednio o przepisu :)

Anonimowy pisze...

Witaj Kasiu
jestem tu po raz pierwszy:) i..piekę obecnie mufinki Twoje kakaowe;zapach na cały dom i chce Ci powiedzieć,że czas pieczenia u mnie to niecałe 15 minut przy 200s; jestem też na Montignacowej diecie i bardzo się ciesze ,że mogę tutaj troszkę rozbudzić moje kubki smakowe :)
pozdrawiam Ewa

Kaś pisze...

Ewa, witaj :)
miło mi, że skorzystałaś z przepisu i mam nadzieję, że będziesz zaglądać :)
Ja Montignaca już tak bardzo nie przestrzegam, ale mam ogromny sentyment do tej diety i to dzięki niej zakorzeniły się u mnie zdrowe nawyki żywieniowe
co do czasu pieczenia - piekarniki stety/niestety są różne, a mój to już w ogóle jest szalony, bo czasem piecze nawet dwa razy dłużej niż w przepisie ;) zwykle na muffiny potrzebuje minimum 30 minut
pozdrawiam!

zosiasamosia pisze...

Tak się zastanawiam czy w przepisach w których trzeba dodać tylko białko/białka nie da się dodać całych jajek? Nie lubię jak mi potem zostają żółtka, bo muszę na siłę coś z nich robić.

Kaś pisze...

Zosiasamosia, to przepis podyktowany zasadami diety MM, dlatego też nie ma żółtek. oczywiście możesz dodać całe jajka, odjęłabym jedynie ze dwie łyżki maślanki żeby zachować podobną ilość płynnych składników

zosiasamosia pisze...

Dziękuję za szybką odpowiedź. Podejrzewam, że ten brak żółtek ma wpływ na niską kaloryczność co jest dla mnie bardzo ważne. A jakie Ty masz pomysły na pozostałe żółtka, które często są "wyrzucane" z Twoich przepisów?

Kaś pisze...

Zosiasamosia, w diecie MM nie tyle chodzi o niską kaloryczność, a o nie-łączenie węglowodanów z tłuszczami, w tym przypadku żółtka są traktowane jako tłuszcze
jeśli mam jedno, dwa żółtka za dużo zwykle dodaje je do jajecznicy :) tak najprościej. albo przeznaczam je do ciasta kruchego
już dawno nie jestem na tej diecie i do ciast daję zwykle całe jajka, no chyba, że tak jak w przypadku ciasta kruchego czy drożdżowego, o wiele lepiej sprawdzają się same żółtka

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add