niedziela, 6 czerwca 2010

Chleb graham

Moja pierwsza własna wariacja na chleb z maszyny. Pierwotna koncepcja dotycząca proporcji składników trochę nie wyszła, ale na szczęście w maszynie można regulować gęstość ciasta. W ten oto sposób doszłam do przepisu na naprawdę pyszny chleb z mąki pełnoziarnistej!
To białe na zdjęciu to mój pies, który widocznie ma parcie na szkło ;)

Składniki:
700 gr mąki pszennej typ 1850 (najlepiej już lekko przesianej)
380 ml mleka (do 400)
łyżka bardzo miękkiego masła (25 gr)
2 łyżeczki fruktozy
1,5 łyżeczki soli
15 gr świeżych drożdży

Do formy wrzucić masło, sól i fruktozę, zalać mlekiem. Wsypać mąkę i na wierzchu pokruszyć drożdże. Włączyć program do wypieku chleba pełnoziarnistego i czekać ;D

chlebek z masłem - lubię to!

[Listonic]

3 komentarze:

tysiaczek81 pisze...

Domowe chlebki są najlepsze i oczywiście z masłem.

Anonimowy pisze...

co to jest fruktoza? czy mozna to zastapić??

Kaś pisze...

A., to cukier z owoców. możesz użyć też trzcinowego albo dać po prostu zwykły biały cukier

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add