poniedziałek, 7 czerwca 2010

Placki z jabłkami i ricottą


Bardzo serowy smak placuszków przełamany został jabłkami. Dość specyficzny smak, ale dobry ;) Trochę się obawiałam efektu, bo w końcu nie używa się w tym przepisie mąki, ale jak widać placki są "całe i zdrowe".  Użyłam niekwaśnych jabłek, przez co placki wyszły aż nazbyt słodkie - posypanie cukrem pudrem było zbyteczne. Najlepsze po wystygnięciu.

Składniki na około 7 placków:
100 gr ricotty
200 gr startych na tarce kwaśnych jabłek
1/2 łyżki posiekanych migdałów
2 jajka
szczypta cynamony i gałki muszkatołowej
szczypta soli
tłuszcz do smażenia
cukier puder do posypania

Żółtka oddzielić od białek. Żółtka wymieszać z jabłkami i serem. Doprawić solą i przyprawami. Ubić pianę z białek i dodać ją do masy. Usmażyć placuszki na tłuszczu, osączyć i posypać cukrem pudrem.

Przepis pochodzi z magazynu "Kuchnia" nr 5/2010.

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Witaj, zapraszam do zabawy w 10-te zdjęcie. Pzdr Aniado

tysiaczek81 pisze...

Bardzo lubię placuszki,takich jeszcze nie robiłam,ale ciekawa jestem ich smaku.Może niedługo wypróbuję.

Anonimowy pisze...

cudne!

Arvén pisze...

Dziękuję :)
A twoje placuszki wyglądają świetnie, jestem pewna że połączenie jabłek i sera jest bardzo smakowite ;)

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add