wtorek, 23 sierpnia 2011

Schabowe w płatkach owsianych z nutą węgierskiej papryki




Zdrowsza, i jak dla mnie o wiele smaczniejsza, wersja tradycyjnych "schaboszczaków". Chrupiąca panierka z płatków owsianych, tym razem zaostrzona smakiem słodkiej papryki szegedyńskiej oraz ostrych suszonych papryczek prosto z Węgier (wygranych u Lo), na dobre zagościła w mojej kuchni. Polecam też wersję z ziołami. Panierka z płatków doskonale sprawdza się również przy obtaczaniu piersi kurczaka czy plastrów cukinii. 
Zdjęcie trochę niewyględne, ale całość pachniała tak obłędnie, że pozostało mi tylko szybko cyknąć fotkę i zabrać się za konsumpcję :)


Składniki:
  • 2-4 kotlety schabowe
  • 1 jajko
  • garść płatków owsianych (im więcej tym lepiej)
  • płaska łyżeczka słodkiej papryki szegedyńskiej (lub zwykłej słodkiej)
  • 2 małe ostre suszone papryczki (można zastąpić chilli)
  • sól, pieprz

Kotlety rozbić, natrzeć solą i pieprzem, dać im 5-10 minut. W misce rozmącić jajko, dodać płatki oraz papryki, wymieszać. W mieszance zanurzyć kotlety i porządnie obtoczyć. Zostawić na około 10 minut. Nagrzać patelnię z niewielką ilością tłuszczu i smażyć kotlety po obu stronach. Przy przewracaniu warto użyć płaskiej, drewnianej łopatki, którą podważy się spód kotleta - żeby panierka się nie oderwała.


Schabowe polecam podawać z cukinią. Wystarczy dość drobno pokroić połowę średniej cukinii i usmażyć z czosnkiem na patelni (jakieś  3 minuty), na której przygotowaliśmy schabowe. Można też panierować plastry cukinii we wcześniej przygotowanej panierce.



obiad

29 komentarze:

Amber pisze...

Pyszny zestaw!
U mnie będą w czwartek polskie schabowe.Mąż wraca zza oceanu i nie może się doczekać.

slyvvia pisze...

Za schabowym nie przepadam, ale takiego z chęcią bym zjadła. Wygląda świetnie :D

Kamila pisze...

Fajniejsza wersja schabowego.

Asia pisze...

Taka panierka wygląda obłednie! Moja ciocia robi panierkę z płatków kukurydzianych, tez jest pyszna :)

Karmel-itka pisze...

niebywała panierka!
chyba skorzystam z tej innej, ciekawej opcji.

pingwinka7 pisze...

O, wczoraj też robiłam schabowego. Ale panierowałam w otrębach, chętnie następnym razem spróbuję z płatkami :)

Eff pisze...

Bardzo mi się podoba ten przepis, też nie przepadam za tradycyjną panierką :). I ta smażona cukinia, mmm.

kikimora pisze...

Nie znoszę tradycyjnych schabowych, właśnie za tę tradycyjną panierkę i strukturę, jaką ma mięso... Aczkolwiek panierka z płatków owsianych na pewno by mi zasmakowała gdyby w nich obtoczyć np. kawałki piersi kurczaka :)

Anonimowy pisze...

bardzo smaczne i aromatyczne danie:) pozdrawiam upalnie:)

Nemi pisze...

Lubię w takiej panierce mięska:)

judik1119 pisze...

Ale pyszny obiadek!:) Idealny pod mój gust:)

DominikaD pisze...

Mmm już wyobrażam sobie ten zapach, jeszcze z taką papryczką! Pycha! :)

Kasia Nowakowska pisze...

schabowe pasują mi w każdym wydaniu :)

Magda Baran pisze...

mniam! oświadczam, że odgapię ;) podoba mi się taki modernistyczny schabowy :)

Monika - Twoja Asystentka pisze...

och, właśnie mam ochotę tak poeksperymentować - w płatkach owsianych to idealna wersja dla mnie!!

Pozdrawiam ciepło
Monika

magda k. pisze...

Schabowe to ja bardzo lubię i w innej odsłonie z ochotą wypróbuję :)

Unknown pisze...

Podoba mi się:)Bardzo!!!!:)

anonim pisze...

Nigdy nie przepadałam za schabowymi - odkąd przeszłam mononukleoze, wszystkie ociekające tłuszczem smażone rzeczy nie przechodzą mi przez gardło, a nawet jeśli - moja wątroba się im sprzeciwia. Ale coś mi się zdaje, że dzięki Tobie Kasiu polubię je na nowo, tym bardziej, że szaleję za płatkami owsianymi :)

Pozdrawiam słodko i zapraszam do mnie na kawałeczek sernika :)

www.wanilia-i-przyjaciele.blogspot.com

Agnieszka Wójtowicz pisze...

fajnie te Twoje schabowe wyglądają, ja osobiście nie lubię

Monika pisze...

Nie,to nie kruszonka,tylko część kruchego,niezbyt słodkiego ciasta,starta na tarce tak jak lubię.Preferuję mało słodkie ciasta z owocami,wolę smakować i czuc ich aromat.
Schabowe wygladaja jak placki z cukinii;),a może tylko niechęć do mięsa przeze mnie przemawia,pozdrawiam

burczymiwbrzuchu pisze...

Bardzo lubię ciekawe alternatywy dla panierki na kotletach,a tak się składa, że z płatków owsianych jeszcze nie próbowałam - do nadrobienia :)

Podróż w głąb smaków życia... pisze...

Jadłam kiedyś takiego schabowego - jest świetny :-)

Salvador Dali pisze...

osobiście próbowałam w Corn Flakes, ale twoja wersja też wygląda pysznie ;) Chyba spróbuję przy następnym razie! ;)

Ivka pisze...

Świetna alternatywa dla tradycyjnych schabowych, które, co tu dużo mówić, przejadły mi się dawno temu:) Cukinia jako dodatek też dobry pomysł

aga pisze...

bardzo ciekawa wersja schaboszczakow:) juz mi slinka cieknie na jednego:)

marta loves cooking pisze...

Nie lubię kotletów schabowych, ale te wyglądają naprawdę ładnie. Ciekawe jakby smakowały w panierce z sezamu. Próbowałaś może tak je przygotować?

Grażyna pisze...

Wyglądają bardzo apetycznie i zdrowo. Już dawno schabowych nie robiłam. Muszę zrobić w takim ubranku ;-)

Kaś pisze...

Marta, w samym sezamie nie próbowałam, ale kiedyś u koleżanki jadłam kurczaka w mieszance płatków, bułki tartej i sezamu. sezam nie dominował, ale dodawał charakterystycznego smaczku

Biedr_ona pisze...

Mhm.. Twoja fotografia bardzo zachęca do konsumpcji.. ale niestety zdjęcia nie da się zjeść ;-p


www.przysmakiewy.pl

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add