niedziela, 26 sierpnia 2012

Sernik z białą czekoladą i borówkami



Bajecznie pyszny!
Z tych intensywnie kremowych i rozpływających się w ustach.
Raczej ciężki i zbity niż lekki i puszysty, co jednak idealnie pasuje do czekoladowych klimatów.
Na ciasteczkowym, owsiano-orzechowym, spodzie.
Z borówkami, które przełamują słodycz masy serowej.
No i chyba nie muszę dodawać, że pachnie obłędnie :)




Składniki:
przepis autorstwa Liski z blogu White Plate, podaje z moimi małymi modyfikacjami

Spód:
  • 200 g owsianych ciasteczek orzechowych
  • 100 g masła, roztopionego i ostudzonego

Masa:
  • 1 kg sera mielonego (u mnie waniliowy, już słodzony)
  • 1 budyń waniliowy (40 g)
  • 3 jajka
  • 50 g miękkiego masła
  • 200 g białej czekolady, pokrojonej na małe kawałeczki
  • 250 g borówek

Ciasteczka pokruszyć w malakserze (lub wałkiem). Połączyć z masłem. Wylepić nimi spód tortownicy o średnicy ok. 26 cm. Tortownicę owinąć folią aluminiową (ma to zapobiec wypływaniu masła).
Piekarnik nagrzać do 180 st C.
Wstawić tortownicę, podpiekać spód 10 minut. Wyjąć z piekarnika.
Ser zmiksować z budyniem. Miksując dodawać po jednym jajku i masło. Na końcu wmieszać do masy czekoladę.
Wlać na podpieczony spód, na wierzchu ułożyć owoce.
Zmniejszyć temperaturę piekarnika do 175 st C i piec sernik 45-50 minut. Gdyby za szybko się rumienił, należy wierzch przykryć folią aluminiową.
Po upieczeniu wyłączyć piekarnik, uchylić lekko drzwiczki i zostawić sernik do całkowitego wystygnięcia w piekarniku.
Zimny sernik przełożyć do lodówki i schłodzić go przez 4-6 godzin.

*** Sernik piekłam w opiekaczu z termoobiegiem. Spód tak jak w przepisie 10 minut (w 170 stopniach),  zaś całość około godziny w 160 stopniach. Na koniec włączyłam na moment grzanie od góry dla przyrumienienia wierzchu.




PS Tym sernikiem uczciła powrót do "smakowania" własnych wypieków.
Jednocześnie pięknie dziękuję za liczne, jakże miłe słowa szybkiego powrotu do zdrowia :)
Choć gryźć nadal nie mogę, w przypadku tego sernika było to całkiem zbędne. Jak pisałam, rozpływa się w ustach!


62 komentarze:

Marzena pisze...

Zgadzam się - bajecznie pyszny:-)

Świat pachnie szarlotką pisze...

Uwielbiam wszystko co z borówkami amerykańskimi! :-) Twoje dzieło musi być więc przepyszne:-). U mnie dziś też będzie serniczek, ale całkiem inny.

Bee pisze...

Wierzę, że smakuje cudownie :) biała czekolada i borówki pasują do siebie idealnie, i jeszcze te zdjęcia... trzeba by kiedyś zrobić :D

skoraq cooks pisze...

Jak możesz po nocy kusić takim boskim sernikiem z moimi ulubionymi borówkami i ukochaną białą czekoladą? No jak?

Karmel-itka pisze...

ładne zdjęcia.
i wspaniały sernik. rewelka!

Magda pisze...

sernik szczerze uwielbiam :) a jak jeszcze jest z białą czekoladą i borówkami to jestem w niebie! ^^

Anonimowy pisze...

wygląda pysznie!!;))

whiness pisze...

Ten sernik prezentuje się nieziemsko :) Zresztą - biała czekolada i borówki - kto mógłby tego nie lubić? No i ten orzechowy spód, mm...

teenager ;) pisze...

na taki pyszny sernik to bym się skusiła , mniam ;)

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Cudowny! Już wiem czego mi brakuje do porannej kawy;)

Capacitier pisze...

Obok takiego ciasta ciężko przejść obojętnie ;).

Amber pisze...

Niewyobrażalnie kuszący!
Kasiu,jak dobrze,że wróciłaś do zdrowia i tych pyszności.
Pozdrawiam Cię.

Magda111 pisze...

Naprawdę bajecznie pyszny a na dodatek wygląda obłędnie:)

Brillant pisze...

Wygląda fantastycznie! :))

Martyna pisze...

Znam twój ból, też nie mogę gryźć :(
Poprosze kawałek tego sernika! <3

Crispy Biscuits pisze...

Ostatnio też piekłam sernik Liski, z tym, że kajmakowy :) Uwielbiam jej bloga. Twojego też, Twój sernik faktycznie wygląda bajecznie :) Idealny!

Ola pisze...

fajny, w stylu mojego z jagodami:)


Blog o życiu & podróżach
Blog o gotowaniu

Veggie pisze...

Uwielbiam wszelkie serniki, a taki z białą czekoladą to już musi być pycha!

Magdalens. pisze...

Już by go u mnie nie było. Uwielbiam serniki, z borówkami pycha;)

pasjonatka pisze...

ja bym nie mogla z tb mieszkac, bo chyba bym wazyla 100 kg ;p

Majana pisze...

Wspaniały sernik Kaś!
Śliczny i pyszny, rozpływający się w ustach - taki jakie lubię.
Pozdrawiam:)

Emcia Pichci! pisze...

niesamowicie wygląda! i ta biała czekolada... ach!

Unknown pisze...

NIe no... a ja akurat mam ochote na serniczek z jakimiś jagódkami!:))) poproszę o kawałek:D a dlaczego musisz przyjmować tylko płyny? też kiedyś tak miałam :( jedyna dobra strona tego była taka ze sporo schudłam:):P

Renata Czelny-Kawa pisze...

Kochana, wyszedł Ci po prostu przepięknie, już któryś raz przewijam stronę i ogladam, oglądam, oglądam. Obłęd w ciapki! A próbowałaś kiedyś zmodyfikowac sernik, aby masę serową podzielić - 500g serka twarogowego, a 500g mascarpone? Polecam!

Marlena pisze...

Serniczek wygląda przepięknie:))życzę miłej niedzieli

lutka40 pisze...

Brak słów
Piękny !!!

Say me Justine pisze...

Mmmmm...zjadlabym sobie taki :)

Kaś pisze...

Leckerbissen-Fräulein, a proszę, częstuj się!
co do płynów - przejścia ze szczękami, długa historia :) kurcze, jak na płynnej nic nie schudłam (a byłam 6 tygodni), no ale dogadzałam sobie :D

Renula, dziękuję!
kiedyś dodałam do sernika mascarpone, ale nie pół na pół - taki też na pewno wypróbuję, dzięki za radę :)

Maja Skorupska pisze...

zajrzałam do Ciebie i zobaczyłam cudo! doskonałe towarzystwo dla jagód ten sernik i czekolada:)

Kamciss pisze...

Mmmm cudownie wygląda, taki puszysty *.*

Pan Deserek :) pisze...

Prawdziwe kulinarne cudooooooo !!!!

Agnieszka pisze...

Wygląda obłędnie i na pewno tak też smakuje. :)

Andźka pisze...

O mój Boże! Umarłam! Co za widok???!!!???
Świetny pomysł na trochę inną, bogatszą wersję sernika. Będę musiała koniecznie spróbować!
Pozdrawiam i zapraszam do mnie.- Dopiero zaczynam, ale liczę na dobre słowo:
http://cudaicudenka.blogspot.com/

Unknown pisze...

jej, brak słów *_* obłędnie wygląda, proszę o taki kawałeczek :))

pieczone truskawki pisze...

biała czekolada - moja miłość :D

gzik_i_pyry pisze...

Ale cudny ten serniczek :)

Unknown pisze...

Kiedy ostatnio robiłam sernik? - nie pamiętam.
Czas nadrobić to niedbalstwo:)

pieczarka mySia pisze...

Kochana, zakochalam sie w Twoim serniku! :)

Eff pisze...

Kaś, jaki cudowny!!!
PS Ja gryźć już mogę, ale od dwóch tygodni wyłącznie jedną stroną paszczęki ;).

Kaś pisze...

Evitaa, to super, naprawdę zazdroszczę :) ja jestem dopiero na etapie otwierania ust na 2 cm i rozcierania jedzenia językiem ;p ale jeszcze z miesiąc czy dwa i będę gryźć elegancko :D

slyvvia pisze...

Zapisałam przepis i z pewnością zrobię - białą czekoladą i borówkami trafiłas idealnie w moje gusta :)

one big creative mess pisze...

Obłędnie wygląda! :)

anpapi pisze...

sernik idealny! jestem wielbicielką wszystkich, ale coś czuję, że taki z białą czekoladą i borówkami uplasowałby się na szczycie listy najlepszych:)

Antenka pisze...

bajka!!!!!!!!!!! to się nazywa sernik idealny:)

Marta @ Co Dziś Zjem Na Śniadanie? pisze...

PRZEPIĘKNE ZDJĘCIE, DO TEGO STOPNIA, ŻE SPRZEDAŁAŚ PRZEPIS PO PIERWSZYM SPOJRZENIU :)

dorota20w pisze...

wspaniały !

Magdalena pisze...

Uwielbiam serniki i wszelkie wariacje na ich temat! Ten wygląda obłędnie:) Chętnie bym się na niego skusiła:)

Lili pisze...

W weekend zrobiłam sernik z białą czekoladą, tylko dałam 4 tabliczki na 1kg sera :)
Smak obłędny.
Także z czystym sumieniem polecam takie cudo :)

Twój przepis na pewno wypróbuję, bo serników nigdy dość :)

Pozdrawiam
Lili

Nemi pisze...

Kasiu cieszę się, że wracasz do zdrowia:) Sernik nieziemski, wyobrażam sobie jego smak!

burczymiwbrzuchu pisze...

Borówki i biała czekolada to po prostu duet doskonały, a w serniku to już w ogóle!

ola in the kitchen pisze...

Serniczek wygląda przepysznie :}

Katarzyna Jankowska pisze...

Piękny sernik! Z borówkami tym bardziej. Chętnie go wypróbuję:)

Beata pisze...

Super serniczek :))
Nominowałam Cię do wyróżnienia Versatile Blogger Award :))
http://kruchebabeczki.blogspot.com/2012/08/versatile-blogger-award.html

Ivka pisze...

Widziałam ten sernik u Liski, u Ciebie wygląda jeszcze apetyczniej!

http://cynamon.net.pl pisze...

Mmmm...biała czekolada i borówki! Uwielbiam!

skoraq cooks pisze...

Kaś, pieczesz i gotujesz takie piękne cudowności, że nie mogło Cię zabraknąć na moje liście nominowanych do Versatile Blogger Award http://www.skoraczek.blogspot.com/2012/08/versatile-blogger-award.html Pozdrawiam cieplutko :-)

Kaś pisze...

beti, Joanna Skoraczyńska, dziekuję pięknie za wyróżnienie!

Mad Fork pisze...

Wygląda przepięknie!!

Smakiem Pisany pisze...

Kasiu, sernik robi ogromne wrażenie. Mi by było aż żal go ukroić, tak pięknie wygląda. Chociaż biała czekolada i borówki muszą smakować obłędnie;)

Pozdrawiam i zapraszam do siebie;)

Biedr_ona pisze...

Uwielbiamy serniki w każdej wersji, ja osobiście bez dodatku rodzynek ;-D


www.przysmakiewy.pl

Kaś pisze...

Biedr_ona, oj ja też bez rodzynek :)

Josia pisze...

piękny !!!

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add