środa, 15 sierpnia 2012

Sok pomidorowy - domowy, zdrowy i pożywny



Lubicie żółte/pomarańczowe pomidory? Ja bardzo - mogłabym gryźć jak jabłka.
Ponieważ nadal mogę przyjmować tylko płyny (na szczęście już niedługo...), musiałam wymyśleć sposób, w jaki spałaszować moje ulubione pomidory  :) 

Domowy sok pomidorowy jest nie tylko smaczny, ale i zdrowy.
Pomidory dostarcząją błonnik oraz moc witamin i minerałów, a czosnek i cebula dodatkowo wzmacniąją organizm. Co ciekawe, witaminy dostarczasne przez te warzywa będą lepiej wchłanianie dzięki obecności oleju rzepakowego. 

Przez kilka ostatnich dni aura była niemal jesienna, więc sok piłam na ciepło - cudownie rozgrzewa.
W upalne dni polecam pić uprzednio schłodzony w lodówce. Nie tylko zaspokoi pragnienie, ale również nasyci.


Składniki na dwie spore szklanki:
  • 4 średniej wielkości pomidory
  • 1 nieduża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 listki bazylii
  • szczypta chilli
  • sól, pieprz do smaku
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • opcjonalnie cukier do smaku (choć ja nie dodaję, bo u mnie pomidory słodziutkie)

Na patelni rozgrzać olej. Dodać cebulę i smażyć do zeszklenia.
Dodać pokrojone w ćwiartki pomidory (uprzednio obrane ze skórki), posiekany czosnek oraz podarte na mniejsze kawałki listki bazylii. Patelnię przykryć pokrywką i całość dusić 20-30 minut - aż pomidory zmiękną i puszczą dużo soku. Pod koniec smażenia dodać chilli oraz sól i pieprz (w ilościach wedle własnych upodobań; u mnie obowiązkowo dużo pieprzu).
Patelnię zdjąć z ognia i pozostawić na chwilę do przestudzenia, po czym przelać jej zawartość do naczynia od blendera i zmiksować całość na gładką masę. Jeśli uznacie, że sok jest za gęsty, wystarczy dodać wody. Sok można przecedzić aby pozbyć się pestek, choć nie jest to konieczne.
Podawać na ciepło lub schłodzony.





      Pomidorowe inspiracje

47 komentarze:

Karmel-itka pisze...

domowy sok pomidorowy to jest to!

Sandy pisze...

A co się stało?
Przepis idealny, od czwartku również nie będę mogła gryźć :<

Emma pisze...

super to pierwsze zdjęcie! takie apetyczne, chętnie zjadłabym takiego żółtego pomidorka, niestety u nas nie ma :(
wracaj do zdrowia!

whiness pisze...

A kiedyś uważałam, że sok pomidorowy smakuje jak zepsuta pomidorowa... Ale smak mi się na szczęście zmienił. ;)
Przyłączam się do życzeń powrotu do zdrowia!

teenager ;) pisze...

domowy najlepszy -najsmaczniejszy i najzdrowszy ;)

lutka40 pisze...

Taki soczek to samo zdrówko .Piekny kolor

pieczarka mySia pisze...

Nie ma jak przetwory domowej roboty :) idealny!

Amber pisze...

Śliczny kolor!
Uwielbiam wszelakie pomidory:czerwone,zielone,brunatne,żółte,pomarańczowe..
Są wspaniałe pod każdą postacią.
Twój sok pyszny.

aga i kaja pisze...

Pomidorki wyglądają pięknie. Szkoda, że u nas takich nie ma. A soki, różne, w tym i pomidorowy, bardzo lubimy. Śliczne zdjecia. pozdrawiamy ciepło i życzymy szybkiego powrotu do zdrowia

pollyzeczki pisze...

pyszny soczek mmm napiłabym się..

Gosia pisze...

oj, biedna :( wracaj do zdrowia!

Kaś pisze...

Sandy, po operacji mam unieruchomioną buźkę i zjem (znaczy wypiję) tylko, to co przejdzie przez rurkę. na szczęście wszystko ładnie się zrasta i prawdopodobnie za tydzień uwolnią moje ząbki :) w razie czego służę pomocą w płynnej diecie - jestem już na niej 5 tydzień...
Emma, whiness, aga i kaja, Gosia, dziękuję! teraz do już z górki :)

Ola pisze...

fajnie, cieszę się z sezonu pomidorowego

Blog o życiu & podróżach
Blog o gotowaniu

Unknown pisze...

Uwielbiam sok pomidorowy, ale nigdy nie robiłam takiego domowego...

Marzena pisze...

Poproszę szklaneczkę:-)!

Paulina pisze...

domowy musi być dużo lepszy niż ten ze sklepu:)

mopswkuchni pisze...

Ja w tym roku też sobie zrobię taki soczek, dziękuję za dodanie przepisu do akcji psiankowatej.

Sandy pisze...

Ojej, no to również przyłączam się do życzeń! Zdrowiej :)

one big creative mess pisze...

Szklanka a nawet dwie pełne słonca i zdrowia. :)

Antenka pisze...

domowo, fantastycznie, a do tego zdrowo!:)

karolciasmakuje pisze...

Najlepsze domowe przetwory. Zdrowo, bez chemii i naturalnie!:)

Kamciss pisze...

Świetny pomysł na koktajl :)

Kaś pisze...

Sandy, dzięki :)

Pan Deserek :) pisze...

Piękny kolorek :) i jakie smaczne i zdrowe :)

Ivka pisze...

Pomidory też jem jak jabłkach, bo tak jak Ty je uwielbiam. Do tej pory sok pomidorowy piłam tylko "kupny", taki domowy musi mieć o niebo lepszy smak. Szybkiego powrotu do zdrowia i do "stałych" pokarmów.
p.s. fajny zegar :)

Nemi pisze...

Chwytam szklankę soku pomidorowego (najlepszy!) i piję Twoje zdrówko Kasiu:)

ADALIRA pisze...

Dużo zdrówka Kasiu.
Pomidorki też bardzo lubię.
Mam na balkonie trzy krzaczki koktajlowych ;)
Fotki jak zwykle perfekcja... aż ślinka cieknie ;)

Rita pisze...

ochhhh....!! chcę bardzo taki..!
uściski!
J

Magda pisze...

wprawdzie za pomidorowym nie przepadam, ale takie domowe soki najlepsze! :-) ja uwielbiam z marchewek!

Kaś pisze...

Ivka, dziękuję! a zegar podpatrzony na jednym fajnym blogu :D
Nemi, ADALIRA, dziękuję pięknie

flowerek.com barbaras-kochbuch pisze...

Soku pomidorowego nie lubie, ale bardzo mi sie podoba kubek, w ktorym go podalas :)

burczymiwbrzuchu pisze...

A można wiedzieć, czemu możesz spożywać tylko płyny? Nie jestem wścibska, po prostu mam aparat na zębach i czasem muszę być kilka dni po wizycie u ortodonty na "papkach".
Co do soku to dla mnie bomba, najwięcej soków warzywnych piję zimą, mam wtedy taką potrzebę :)

Kaś pisze...

flo, :D no to ciesze się, że chociaż kubek fajny :)
burczymiwbrzuchu, przez unieruchomienie zgryzu po operacji. też mam aparat, a obecnie na jego zamkach dodatkowe gumki, które nie pozwalają otworzyć buźki. nawet nie wiesz jak marzę o 'papkach', bo obecnie same płyny, które przejdą przez szczeliny między zębami

Aga pisze...

Wiesz, że dopiero w tym roku polubiłam sok pomidorowy:) Ale za pomarańczowymi nie przepadam:) Jednak im bardziej czerwone tym bardziej mi smakują:)

M. pisze...

uwielbiam pomidory, pomidorówki, sosy pomidorowe i chciałabym powiedzieć, że kocham pomidory pod każdą postacią ale niestety strasznie boję się soków pomidorowych. Zawsze przerażały mnie kolorowe kartony z warzywnymi sokami :D

Kaś pisze...

M. mogę Cię zapewnić, że daleko mu do kartonowego soku ;) gęstość i smak możesz sama kontrolować dodając odpowiednie przyprawy i ilość wody, a przy tym jaki zdrowy :)

judik pisze...

Ale te pomidorki wspaniale wyglądają! A soczek...mmm pycha!:)

skoraq cooks pisze...

Świetny sposób na zjedzenie jeszcze większej ilości moich ulubionych warzyw (choć tak naprawdę są owocami). Pyszny sposób.

Smakiem Pisany pisze...

No ja akurat soku pomidorowego nie lubię. W ogóle nie przepadam za sokami z warzyw. Jakoś tak.. napoje z warzyw na zimno do mnie nie przemawiają. Ale zupkę na bazie takiego soku chętnie bym zjadła ;).

Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

fiolka pisze...

Mam nadzieję,że jak najszybciej będziesz mogła wgryźć się w pomidorka :*

Sok? Świetna sprawa! :)

Kamila pisze...

Cudowne pomidory, wspaniale smakujący sok :)

mania179 pisze...

Dobry patent na wykorzystanie tony pomidorów ze szklarni za domem :)

http://cynamon.net.pl pisze...

mmm pyszności! wypróbuję ;)

ladyfromspace pisze...

Patrząc na skład - samo zdrowie :) Nawet te 2 łyżki oleju rzepakowego pokrywają dzienne zapotrzebowanie na omega-3. Ale jakoś nie potrafię się przekonać do soku pomidorowego. Choć może ten domowy by mi zasmakował...?

Kaś pisze...

ladyfromspace, na pewno jest inny w smaku niż kupny. coś pomiędzy sokiem, zupą a kremem pomidorowym. ze słodkich, żółtych pomidorów jest naprawdę pyszny!

Biedr_ona pisze...

Już chyba znalazłam sposób na wykorzystanie moich pomidorów z ogródka, mam ich zbyt wiele ;-p


www.przysmakiewy.pl

mijaa pisze...

Wygląda smacznie i zdrowo także super.... Jestem całkowicie "za". Jak jeszcze bardziej chcecie zadbać o swój organizm, to warto sięgnąć po wodę alkaiczną https://ideau.pl . Jest mega zdrowa i też wartościowa sama w sobie... Poczytajcie o jej właściwościach.

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add