poniedziałek, 9 września 2013

Wytrawne drożdżówki z kozim serem, oliwkami i suszonymi pomidorami



Przepis miał się pojawić na blogu ponad dwa miesiące temu, jednak raz za razem przed szereg wyskakiwało co innego - muszę popracować nad moją organizacją, tym bardziej, że szykuje się u mnie przygoda życia, która odwróci wszystko do góry nogami, a blogowe przepisy skieruje ku... mocno orientalnej kuchni :)

Na razie jednak nie zapeszam i skupiam się na tych pysznych drożdżówkach, które ujrzały w końcu światło dzienne. Ciasto jest puszyste i mięciutkie, a dzieki przyprawom, mega aromatyczne. Zatopione w nim nadzienie serowe stanowi mocny akcent smakowy - lekko pieprzny farsz z koziego sera, oliwki oraz suszone pomidory. Polecam!

PS Ciasto sprawdzi się również w słodkiej wersji - czy to z serem, cz też z owocami.




Składniki na ciasto drożdżowe:
  • 70 g masła
  • 1/2 szklanki mleka
  • 300 g mąki pszennej
  • łyżka cukru pudru 
  • 1 łyżeczka suszonych drożdży
  • 2 żółtka
  • szczypta soli
  • po płaskiej łyżeczce: suszonego czosnku, bazylii i oregano

Składniki na masę serową:
  • 100 g sera koziego
  • 100 g twarogu półtłustego
  • czubata łyżka jogurtu greckiego
  • 1 łyżeczka cukru pudru
  • pół płaskiej łyżeczki pieprzu
  • 1 żółtko

Składniki dodatkowe:
  • kilka czarnych oliwek
  • 2-3 suszone pomidory z zalewy
  • białko (lekko roztrzepane widelcem; do posmarowania bułek)

Proporcje na 7 drożdżówek.

1. Przygotowanie ciasta drożdżowego
W rondelku rozpuścić masło, po czym wlać do niego mleko. Wymieszać i odstawić na chwilę, całość ma mieć letnią temperaturę.
W dużej misce wymieszać mąkę z cukrem, drożdżami i przyprawami. Następnie dodać żółtka oraz masę maślano-mleczną. Zagnieść wszystkie składniki 2-3 minuty - ciasto ma być gładkie, jednolite, dobrze wyrobione.
Odstawić na godzinę/półtorej - w misce, w której było wyrabiane, nakrytej lnianą ściereczką.

2. Przygotowanie wypełnienia bułeczek
W niedużej misce umieścić wszystkie składniki na masę serową i zmiksować blenderem na gładką masę.
Oliwki i suszone pomidory drobno pokroić.

3. Formowanie bułek
Po upływie czasu pierwszego wyrastania, ciasto raz jeszcze lekko wyrobić i podzielić na 7 części. Z każdej części ciasta uformować kulę, którą następnie lekko spłaszczyć w dłoni, aby ciasto utworzyło kształt grubego dysku. Kawałki ciasta położyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, w kilkucentymetrowej odległości od siebie. W zależności od wielkości blachy i piekarnika, bułki upiec w jednej bądź dwóch turach.
Formowanie: spód niedużej szklanki włożyć do torebki z mąką, po czym docisnąć w środek ciasta (dzięki zanurzeniu w mące, szklanka nie będzie się lepić). Do powstałego wgłębienia nałożyć masę serową, a na wierzch ułożyć pokrojone oliwki i suszone pomidory. W ten sposób przygotować resztę bułek. Na koniec posmarować je białkiem (a dokładnie "pierścień" ciasta wokół sera). Uformowane bułki odstawić do ponownego wyrośnięcia na około 40 minut.

4. Pieczenie
Piekarnik rozgrzać do 200 stopni Celsjusza (180 stopni przy termoobiegu).
Blachę z bułkami włożyć do dobrze nagrzanego piekarnika i piec 15-20 minut - aż ładnie wyrosną i się przyrumienią.
Po upieczeniu studzić na kratce.



41 komentarze:

Majana pisze...

Pysznie wyglądają, mniam:)

StudentsKitchen pisze...

Bardzo apetycznie wygląda! :)

Kamciss pisze...

Takich jeszcze nigdy nie widziałam i nie jadłam, ale wyglądają pysznie :)

Marzena pisze...

Jak ja lubię Twoje wytrawne wypieki:-))

Unknown pisze...

Ale świetne, domyślam się tego smakowego połączenia i już wiem że smakują cudownie:)

Karola pisze...

Kasiu, czyżby jakiś wyjazd kierunek azjatycki?;)) piękne drożdżówki!

Jey pisze...

na słono? totalnie innowacyjna propozycja! :) w przekroju ciasto wygląda wspaniale!

Bo(ro)n Appétit pisze...

Jakiś wyjazd chyba się zapowiada? POWODZENIA!

Klaudia - chochlikikuchenne pisze...

Swietny przepis :)
Mysle,ze na dniach uda mi sie upiec jakies drozdzoweczki (a mam ochote na takie w wersji wytrawnej) ;)

teenager ;) pisze...

jeszcze takich drożdżówek nie jadłam, pysznie wyglądają!

Kaś pisze...

Karola, dokładnie ten kierunek :)
Bo(ro)n Appetit, oj zapowiada :) na razie nie dziękuję!

whiness pisze...

Piszę się na taką drożdżówkę - lubię tego typu kulinarne eksperymenty i urozmaicenia, a akurat chodzą za mną od jakiegoś czasu suszone pomidory...

Kamila pisze...

Smakowity pomysł! Pozdrawiam

Antenka pisze...

ależ one są genialne:D

Happy Kitchen. pisze...

rewelacyjne! :) jako fanka drożdżowego mam ślinotok na ich widok :D a przygody życia zaczynam zazdrościć, niezależnie jaki obierze kierunek ;)

Nippi pisze...

Ciekawy przepis, muszę wypróbować :))

Anula pisze...

Bardzo ciekawe te drożdżówki, chociaż ja bardziej wole słodka wersję:) Życzę powodzenia!

Evi pisze...

Fantastyczne! Pomysł wytrawnych drożdżówek bardzo mi się podoba, w dodatku z takimi pysznymi dodatkami :).

Katka pisze...

Pomysł super,muszą smakować niesamowicie!:)

margot pisze...

nigdy nie jadłam takich drożdżówek a wyglądają przepysznie i pięknie

Angie pisze...

Takich drożdżówek jeszcze nie jadłam, trzeba to zmienić: )

ladylaura. pisze...

Pysznie się prezentują,nie jadłam jeszcze wytrawnych drożdżówek,pozdrawiam.

Aga pisze...

Bardzo ciekawie się zapowiadają :). Ja zrobię z figami i kozim serem, a może z gruszką, tymiankiem i kozim serem... Super pomysł :)

ugotujmyto.pl pisze...

Wyglądają wspaniale! Trzymam kciuki za wyjazd...:)!

pollyzeczki pisze...

ależ wspaniale polaczenie smaków!!!

Anulla pisze...

to jest to co lubię najbardziej, czyli słone drożdżówki:D

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

Wow na słono? Wspaniałe! :)

Renata Czelny-Kawa pisze...

Kaś, bułeczki na bogato! Wygladają jak milion dolarów!;)

Back Taste pisze...

Kaś one są boskie! Suszone pomidory mrrr, ser to już nie wspomnę.:)

Łucja pisze...

świetne bułeczki :) wyglądają bardzo bardzo apetycznie :D

JustInka pisze...

Wytrawnych drożdżówek nie robiłam, ale bardzo apetycznie wyglądają.

lutka40 pisze...

A CO TAM - ZAPISAŁAM SOBIE KOLEJNY TWÓJ PRZEPIS DO ZROBIENIA .DŁUGO NIE BĘDZIE CZEKAŁ

lutka40 pisze...

A CO TAM - ZAPISAŁAM SOBIE KOLEJNY TWÓJ PRZEPIS DO ZROBIENIA .DŁUGO NIE BĘDZIE CZEKAŁ

Arcoiris pisze...

Bardzo apetyczne drożdżóweczki. Jak dla mnie będą lepsze od tych słodkich.

Anonimowy pisze...

Wyglądają mega zachęcająco! ;)

Pan Deserek :) pisze...

Tego mi brakowało :) Zawsze było na słodko a teraz mam ochotę właśnie na takie pyszności :)

Pan Deserek :) pisze...

Tego mi brakowało :) Zawsze było na słodko a teraz mam ochotę właśnie na takie pyszności :)

Magda C. pisze...

O matko! Leżę na klawiaturze i błagam o litość! Te bułeczki wyglądają... po prostu mistrzostwo świata! Muszę, muszę je sama zrobić, ja chcę weekend! Powtarzam się, ale marzę by kiedyś robić takie cudeńka jak Ty :)

Kaś pisze...

Magda C., dzięki :) bułeczki są bardzo proste w przygotowaniu, wyjdą na pewno :)

agattekh pisze...

Takie wytrawne drożdżówki to coś dla mnie :-)

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

Mamy kapuśniaczki, cebularze, mamy też tak cudowne nadzienie:0 świetny pomysł Kasiu:)

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add