wtorek, 22 kwietnia 2014

Koktajl truskawkowy z siemieniem lnianym



Coś zdrowego i lekkiego w ramach poświątecznej kuracji żołądka :)

Truskawki i kiwi to witaminowe bomby, pełne marko i mikroelementów. W połączeniu z siemieniem lnianym, dostarczającym dodatkowo m.in. solidną porcję błonnika tworzą skuteczną mieszankę poprawiającą przemianę materii oraz działającą oczyszczająco na nasz organizm. Koktajl uzupełniłam też olejem rzepakowym, który dostarcza dobrych tłuszczy (zresztą jak siemię lniane), dzięki czemu pomoże w obniżeniu cholesterolu. Co więcej, zadbamy przy okazji o kondycję naszej skóry, włosów i paznokci. Same plusy! 

Jak to się mówi... na zdrowie! :)



Składniki na 2 porcje
  • pół kg truskawek
  • 2 kiwi
  • 2 łyżki mielonego siemienia lnianego
  • 3/4 szklanki wody, gorącej
  • łyżka oleju rzepakowego
Wodą zagotować, po czym zalać wskazaną ilością siemię lniane. Dobrze wymieszać i odstawić do przestudzenia. Kiedy już mieszanka będzie chłodna, przełożyć ją do blendera razem z owocami i olejem. Wszystko razem zmiksować na gładki koktajl. Można schłodzić w lodówce przed podaniem lub dorzucić kostki lodu.




36 komentarze:

Unknown pisze...

Czekam na truskawki! ;) Na pewno zrobię ten koktajl. Uwielbiam takie cuda!

Natalie pisze...

Co za kolor! Chcę takiego ;)

Agnieszka Rucińska pisze...

Dla mnie BOMBA!!!

allmyloving pisze...

O kurcze, jakoś nie wpadłam na to, żeby zrobić koktajl z wody, bez maślanki czy jogurtu. Dzięki za inspirację!

JoannaD pisze...

Przepis absolutnie dla mnie:)

Krystyna Boner pisze...

Świetny pomysł na wspaniały koktajl. Żeby już truskawki były.....

Kamila pisze...

Uwielbiam wszystko co truskawkowe! Pycha!

Angie pisze...

O to coś dla mnie, uwielbiacza truskawkowego; D

toffi pisze...

ostatnio ciągle łączą nas główne składniki :) dzisiaj u mnie też truskawki w różnej formie :)
a takie coś brzmi ciekawie, tym bardziej, że lubimy łączyć kiwi z truskawkami i lubię siemie :)

Poezja Smaku pisze...

Przydałby mi się taki po świątecznym obżarstwie :)

Ivka pisze...

Idealna propozycja na okres "poświąteczny" :)

Salvador Dali pisze...

Wiesz, jak wywołać u mnie slinotok.. <3

Marzena pisze...

Pragnę go...:-))

agnieszka pisze...

Ahh, jak mi się już marzy!! ;)

pabichu pisze...

Kocham taki mus milością wielką !

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

Z przyjemnością bym się poczęstowała :)

Majana pisze...

Bardzo smakowicie wygląda. Och, jakże bym zjadła truskawki!:)

Marcela pisze...

mmm... ile w tym pyszności... to zdecydowanie coś dla mnie!

JustInka pisze...

Ja uwielbiam truskawki! Czasem skuszę się na te importowane, ale jednak warto czekać na nasze polskie!

Back Taste pisze...

Ja lubię koktajl z samych truskawek z mlekiem. Nie jest za tłusty z dodatkiem tego oleju?

Kaś pisze...

Back Taste, nie, skąd. oleju jest tylko łyżka

Unknown pisze...

Pyszności !!! Truskawki <3 Ale od jakiegoś czasu uważam, że najlepiej smakują z %%%% :P

Kaś pisze...

Paulinko, w pełni podzielam zdanie, ale czasem trzeba co innego dla zdrowotności ;)

Takietampichcenie pisze...

Pyszotka, aż odmrażam truskawki :D

Nemi pisze...

Chętnie wypiję za (i na) zdrowie;)

pollyzeczki pisze...

ale super!! ja też ostatnio podjadam truskawki ...,

Kasia pisze...

Czerwone cudo w kielichu, z samego rana, musi dawać pozytywnego kopa na cały dzień :)

Magda C. pisze...

Jaki boski kolor! Truskawy, kiwi.. pyszności :) Super detoks po świątecznym obżarstwie ;)

AZgotuj! pisze...

Samo zdrowie, już od samego patrzenia lepiej się czuję:)

Marta pisze...

nie ma to jak zdrowy koktajl !

DżemDżus pisze...

Przepiękne kolory :)

BabaLuca pisze...

moje krzaczki truskawek już kwitną - niech no ja się doczekam owoców to zaraz sobie taki koktajl zmiksuje

lutka40 pisze...

Mogę takie codziennie !

Czarnowłosa pisze...

Uwielbiam takie koktajle.

Monika - Twoja Asystentka pisze...

uwielbiam koktajle, jak robię sobie to też często wsypuję łyżkę siemienia, bo bardzo lubię sobie potem zgryzać te ziarenka.
Pozdrawiam
Monika

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

Pyszny koktajl::) Nie omieszkam zrobić jak tylko pojawią się polskie truskawki:)

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add