sobota, 7 czerwca 2014

Kruche ciasto z truskawkami i bezową pianką



Truskawkowe 'must bake' :) Kruche ciasto, moc soczystych owoców i słodziutka pianka. Połączenie mówi samo za siebie, wyszło bezbłędnie!

Nie tylko smakuje, ale i pachnie tak, że nie sposób przejść obok niego obojętnie. U nas pierwsza degustacja była jeszcze na ciepło, kiedy to sok, który puściły truskawki kusząco rozlewał się po cieście. Po dobrych kilku godzinach całość ładnie zastyga. Mimo dużej ilości owoców, ciasto pozostaje kruche także na drugi dzień. Gorąco polecam! Na taką pogodę, można się nawet skusić na wersję podania z lodami :)




Składniki
przepis podpatrzony na blogu Siła Smaku; podaję moją wersję po zmianach
  • 400 g mąki pszennej
  • 4 jajka
  • 250 g masła
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 200 g cukru (110g + 90g)
  • szczypta soli + szczypta do białek
  • 1 kg truskawek
  • 60 g skrobi ziemniaczanej

W dużej misce wymieszać mąkę, cukier (110 g), sól oraz proszek do pieczenia. Następnie dodać żółtka oraz pokrojone w kostkę masło. Całość utrzeć w dłoniach do powstania kruszonki, a następnie ugnieść jednolite, gładkie ciasto (może to zająć kilka minut). Ciasto przełożyć do formy (duża, 26x35 cm) wyłożonej papierem do pieczenia, wylepić nim spód, po czym włożyć do lodówki na minimum pół godziny (zostawiłam na dwie).

W tym czasie przepłukać truskawki, odszypułkować i wyłożyć na ręczniku papierowym, aby osuszyć.

Kiedy ciasto będzie już dobrze schłodzone, rozgrzać piekarnik do 180 stopni (160 przy termoobiegu), a  w międzyczasie ubić pianę z białek. Kiedy będzie już sztywna, stopniowo dosypywać cukier (90 g). Ubitą pianę odłożyć na chwilę i zająć się truskawkami: przełożyć do dużej miski i zasypać skrobią ziemniaczaną. Miską potrząsnąć, aby truskawki były oblepione skrobią, po czym przesypać je do piany z białek i delikatnie, kilkukrotnie przemieszać do połączenia. Pianę z truskawkami wyłożyć na ciasto, wyrównać i włożyć do piekarnika. Piec godzinę.

* Moja pianka zaczęła się rumienić niebezpiecznie szybko, więc po ok. 30 minutach nałożyłam z wierzchu kawałek papieru do pieczenia i tak do końca piekłam całość.



41 komentarze:

Kulinarne Inspiracje pisze...

truskawki są wszędzie! trzeba się wyjeść póki możńa :)
pychotka :)

Kasia pisze...

Ależ pięknie wygląda, mniam!

Angie pisze...

Upiecz mi takie<3

Natalie pisze...

Truskawkowy szał! Chcę takie ciasto :)

Krystyna Boner pisze...

Oj, tak Kasiu, nie można przejść obojętnie. Koniecznie musiałam zajrzeć do Cebie. Ciasto pysznie wygląda. Żeby nie ta szyba... to bym zjadła :)

Cukry Proste pisze...

Mniam! Wygląda pysznie:)

Jey pisze...

ale inspirujesz! aż mam ochotę biec do kuchni i piec! :)

Moja Sztukoteka pisze...

Wygląda super i zapewne tak właśnie smakuje:)

Renata pisze...

pycha!! porywam kawałek, zanim jeszcze jest:)

Unknown pisze...

rewelacja:) zjadłabym kawałek:)

kuchcikOla pisze...

mmmmm.... niezbyt skomplikowane, więc nic tylko robić!

Marcelina pisze...

Trzeba tego spróbować! :)

gin pisze...

Mmm, wygląda wspaniale. Ten kolor - coś pięknego!

Unknown pisze...

Dobrze mi się kojarzą tego typu ciasta... :) chociaż takiego zabiegu z łączeniem owoców z białkami jeszcze nie spotkałam, ale strasznie mi się podoba :)

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

Mniam, mniam :) Ciasto, na które zawsze się skuszę :)

sweetorbitter pisze...

Wygląda pysznie! Szkoda, że sezon truskawkowy trwa tak krótko.

Magda C. pisze...

Idealne połączenie <3 Truskawki, kruche ciasto... mniam!

Marzena pisze...

No niestety nie mam takiego ciasta i na pocieszenie idę zrobić sobie jogurt z truskawkami...Pysznie wygląda:-)

Back Taste pisze...

Pięknie wygląda:) dodaję zawsze kleksa śmietany kwaśnej na górę. Smacznego ciacha:)

ella kropka com pisze...

samym patrzeniem - już się najadłam, Twoje zdjęcia są bardzo dobre :-)

Poezja Smaku pisze...

Coś dla mnie - na jednym kawałku by się nie skończyło! :D

SMAKOWE KUBKI pisze...

No tak, to siła smaku, pyszne turbotruskawkowe ciasto.
Nie można mu się oprzeć.

ozzie pisze...

mocno owocowe , tak jak lubię najbardziej !

Ivka pisze...

To ciasto jest boskie :)

Unknown pisze...

Wow, kusisz mnie tym ciastem i ten aromatyczny i smakowity opis, pycha! :D

toffi pisze...

pyszności jakieś po prostu!!!!!

Majana pisze...

Kocham takie ciasta! Cudowne jest Kasiu :)

BabaLuca pisze...

Ta bezowa czuprynka wygląda cudownie i do tego kwaskowe truskawki - mniam

Patrycja Reszko pisze...

Mniam! Truskawki uwielbiam w każdym cieście!

Irena pisze...

Obiecałam tydzień temu (przy wpisie przy cieście z truskawkami i kruszonką), że upiekę to z bezową pianką. Właśnie dokonałam degustacji. Też jest rewelacyjne. Również zastosowałam pomysł z papierem na wierzch ciasta, gdy beza zaczęła się mocniej rumienić. Polecam! Pozdrawiam autorkę przepisu. W wolnej chwili zobaczę więcej Twoich propozycji.

Kaś pisze...

Ireno, bardzo mi miło, że skusiłaś się i na ten przepis!
pozdrawiam serdecznie i dziękuję za komentarze. oczywiście zapraszam po więcej :)

Dark Raven pisze...

W ogródku obrodziły truskawki. Część oczywiście zeżarliśmy na surowo, ale z pozostałych postanowiliśmy zrobić ciasto. Oczywiście pytanie co na szybko??? Padło na ten przepis i.... ach co za cudo. Kruchutkie ciasto, wcale nie namokło od truskawek, pycha na ciepło, chociaż truskawki ciekły po rękach. Szybkie i pyszne, bez zbędnych dodatków i cudowania. Kolejny przepis i kolejny raz się nie zawiodłam :)

Anonimowy pisze...

Zaraz próbuje zrobić i napisze czy smakowało

Kaś pisze...

A., czekam zatem :)

Anonimowy pisze...

Bardzo lubię piec i zaskakiwać moich najbliższych nowymi ciastami.Postanowiłam i tym razem zrobić im niespodziankę i...,i,,, wyszło rewelacyjnie . Kruchutki spód ,przepyszne truskawki w delikatnej bezie -poezja smaku
Bardzo dziękuje na pewno tu jeszcze zajrzę:)

Kaś pisze...

A., ogromnie się cieszę, że ciasto tak przypadło do gustu! :)
i pięknie dziękuję za pozostawienie komentarza, szczególnie cennego, bo od osoby, która wypróbowała przepis. pozdrawiam i oczywiście zapraszam po więcej :)

Anonimowy pisze...

skrobia to mąka ziemniaczana ?

Kaś pisze...

A. Tak, to to samo

Anonimowy pisze...

Ciasto niezmiernie łatwe w robieniu a efekt ...Wspaniały ! Wyszło super. Na ciepło i na zimno ... PYSZKA :)!!! Robić bo zawsze wychodzi, a truskawy zaraz się skończą :).

Kaś pisze...

A. Suuuper, bardzo się cieszę, że ciasto tak posmakowało :) niezmiernie miło mi czytać takie komentarze :))
pozdrawiam serdecznie i dziękuję za pozostawienie opinii

Unknown pisze...

Przepis ok. Jadłem to ciasto całe dzieciństwo. Proponuję uzupełnić przepis i czas pieczenia spodu. Pozdrawiam. Ciasto super.

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add